(C) MOAST

Pablo Aguado’s research work focuses on the analysis of high-pressure Diesel injection in internal combustion engines.

Pablo Aguado is a PhD researcher helping to design cleaner, safer and more efficient vehicles at Delphi Automotive Systems in Bascharage

Pablo Aguado's research work focuses on the analysis of high-pressure Diesel injection in internal combustion engines. The idea is to develop and apply numerical models in order to simulate the injection process, providing new understanding of the flow behavior. "This knowledge is essential to understand the impact of injector design and operating conditions on combustion efficiency and emissions", says Pablo. Nowadays, computational tools are extremely useful to decrease the amount of experimental work needed during the development and support of a product, and can be very useful to predict the performance of future injector designs. 

With the help of Pablo's model, take a look at what happens inside such an injector in the video.  

Author: Michele Weber, Jean-Paul Bertemes (FNR)
Video: MOAST

 

Infobox

 

This project has received funding from the European Union’s Horizon 2020 research and innovation programme under grant agreement No 646374.

 

 

Auch interessant

Goodyear fuerdert Dech eraus! Goodyear STEM Student Challenge - 2. Editioun

Et gëllt eng clever Maschinn ze bauen déi e Goodyear Loftschëff un d’liichte bréngt, an et erlaabt e Message mat Kniwwel...

Treffpunkt für Bastler und Geeks Der Verein Syn2Cat betreibt den Hackerspace Level2

Auf 160m2 bietet Syn2Cat seinen Mitgliedern rund um die Uhr die Möglichkeit an Hardware- und Software-Projekten in gemei...

Technoport® Business Incubator Innovationsberatung für Unternehmensgründer

Auf 16.000m2 stellt Technoport® ausgewählten Startups Büroräume, Infrastruktur und Serviceleistungen zur Verfügung. Grün...

Auch in dieser Rubrik

FNR Awards 2019 Für die Optimierung des Funkspektrums zwischen Satelliten- und terrestrischen Kommunikationssystemen

Wegen steigender Multimedia-Anwendungen „staut“ es langsam im Spektrum der Funkwellen. Forscher der Uni Luxemburg haben eine Idee, wie man das verfügbare, lizenzierte Spektrum effizienter nutzen könn...

Passport
Security Researchers uncover privacy flaw in e-passports

Researchers at the University of Luxembourg have discovered a flaw in the security of e-passports, which allows tracing of the movements of passport holders.

Internet of Things
Internet of Things Alles geht ans Netz

Der Informatiker Markus Mock über Chancen, Risiken und die Zukunft des Internet of Things

Raumfahrttechnik Neuer Studiengang an der Universität Luxemburg: Interdisciplinary Space Master

Ein interdisziplinärer Masterstudiengang für Raumfahrttechnik soll Studierenden ingenieurs- und betriebswissenschaftliche Kenntnisse vermitteln.