(C) Shotshop

 

Et ass net esou, datt eng Mammesprooch fir ëmmer am Gehir verankert ass just alleng dowéinst, well si déi éischt Sprooch war, déi geléiert gouf. Wann eng Mammesprooch net vill benotzt gëtt, entwéckelt si sech zeréck a kann esouguer ganz verschwannen. Dëst ass schued, well d’Kand dann net ka vun deene ville Virdeeler, déi d’Méisproochegkeet mat sech bréngt, profitéieren. D’Mammesprooch doheem net méi ze schwätzen, heescht och net, datt dofir engem Kand seng Kompetenzen an de Schoulsproochen onbedéngt besser ginn.

Am Géigendeel: D’Fuerschung weist, datt eng zweet oder drëtt Sprooch op d’Mammesprooch kann opbauen.

Wann ee seng Mammesprooch also gutt beherrscht, fält et engem dacks méi liicht, fir Friemsproochen ze léieren. Wann awer déi linguistesch Strukturen an der Mammesprooch net richteg gefestegt sinn, ass d’Léiere vun anere Sprooche méi schwéier. Wann ee wëll, datt d’Kanner d’Méiglechkeet hunn, fir hir Mammesprooch bäizebehalen, an een dëst awer an der Schoul net direkt ka fërderen, ass et wichteg, dass d’Kanner keng negativ Astellung zu hirer Mammesprooch entwéckelen, an datt d’Elteren och doheem weiderhin d’Mammesprooch ze benotzen.

Auteuren/Kontakt: LEARN
Photo © Shotshop.com

Infobox

Wat ass LEARN?

 

 

LEARN ass d’Ofkierzung fir Learning Expertise And Research Network, dëst heescht esou vill wéi “Léier Expertise a Fuerschungsnetzwierk”. Mir sinn e Grupp vu Wëssenschaftler a Praktiker, déi sech fir Léierprozesser a Léierschwieregkeeten intresséieren. D’Zil vun dësem Netzwierk ass en Austausch vu verschiddenen Akteuren (Fuerschung, Schoul, Therapie,Elteren), déi sech mam Léiere befaassen.

Mir wäerte mir Iech nei Fuerschungsresultater aus rezente Projete virstellen, souwuel aus de Beräicher Mathematik, Zuelen a Raum, der Gesiichtserkennung, de Sproochen an de Sprooch-entwécklungsstéierungen, sou wéi dem Aarbechtsgediechtnes an den Exekutivfunktiounen.

 

Matarbeschter 

 

Ass.‐Prof. Dr Pascale Engel de Abreu: Fuerscherin/Professeur Associée bei EMACS

Dr Danielle Hoffmann: Neuropsychologin/Fuerscherin bei EMACS

Dr Caroline Hornung: Kognitiv Entwécklungspsychikigin/Fuerscherin bei EMACS

Prof. Dr Romain Martin: Professeur op der Uni.lu

Ass.‐Prof. Dr Christine Schiltz: Professeur Associée op der Uni.lu

Dr Anne-Marie Schuller: Neuropsychologin an EEG‐Expertin bei EMACS

Dr Sonja Ugen: Kognitiv Entwécklungspsychologin bei EMACS

 

Waat ass ECCS ?

 

ECCS ass eng Fuerschungsunitéit op der Universitéit vu Lëtzebuerg, an huet keen Service fir eng Prise en Charge vu Léierschwieregkeete kennen unzebidden. Wann Dier am Kader vun enger Léierschwieregkeet no Hëllef sicht, kontaktéiert w.e.g. ee vun de Servicer di um Terrain schaffen an eng Prise en Charge ubidden

 

Fir weider Informatiounen

Aussi intéréssant

Dépistage néonatal Recherche systématique de maladies chez les bébés

Grâce au dépistage néonatal, des maladies rares mais graves sont détectées de manière précoce au LNS. Cela permet d'évit...

LNS
Projet COVID-Kids La satisfaction de vie et le bien-être des enfants à l’épreuve de la pandémie

Les enfants et adolescents sont durement touchés par les changements liés à la pandémie du coronavirus. Le projet COVID-...

Update Étude de cohorte luxembourgeoise Predi-COVID étendue aux enfants

L'étude nationale éclaircira les facteurs de risque associés à la sévérité de la COVID-19 chez les plus jeunes

LIH

Aussi dans cette rubrique

Santé mentale Impact de l'adversité en début de vie sur la santé mentale plus tard dans la vie

De nouvelles connaissances sur les effets à long terme d’une séparation des parents ou d’une adoption sur la santé mentale soulignent qu'il faut offrir un soutien aux enfants concernés.

Projet COVID-Kids La satisfaction de vie et le bien-être des enfants à l’épreuve de la pandémie

Les enfants et adolescents sont durement touchés par les changements liés à la pandémie du coronavirus. Le projet COVID-Kids s’est intéressé aux conséquences de la première vague sur eux.

FNR Awards 2020 Pour des vidéos sur la mise en œuvre de l’éducation plurilingue pour jeunes enfants

Claudine Kirsch et Simone Mortini de l'Université du Luxembourg reçoivent un prix pour une innovation basée sur une recherche exceptionnelle.

psychologische auswirkungen
Etude COVID-19 Quels sont les effets psychologiques du « social distancing » ?

Participez à cette étude et aidez les chercheurs à mieux comprendre l'impact de la crise corona sur la psyché de la population au Luxembourg et dans les pays voisins.