University of Luxemburg - Department of Mathematics

Mathematics are the language of science: it is everywhere. In a society that is increasingly dominated by quantitative reasoning, it gives you a powerful lens to view the world. The development of mathematics is more than just useful: it is a collaborative human endeavor full of beauty and creativity. 

 

This short film, initiated by two professors at the department of mathematics (DMATH) of the university of Luxemburg, Hugo Parlier and Bruno Teheux, aims to capture the creative and collaborative nature of mathematics. One of the key ideas behind the movie was to gather images highlighting the diversity of mathematics and mathematicians present in Luxembourg while showcasing the department’s extraordinary international network.

 

The department of mathematics (DMATH) of the University of Luxembourg has established itself as a world class research department. In addition to its essential research and teaching missions, DMATH has been developing a multifaceted outreach program to share the beauty and importance of mathematics with society at large.

 

Authors: Bruno Teheux, Hugo Parlier (University of Luxembourg) 
Editors: Lucie Zeches, Michèle Weber (FNR) 

 

Auch in dieser Rubrik

Krebsforschung in Luxemburg Krebs verstehen und bekämpfen: Luxemburgs Forschung im Einsatz

Über 150 Forscherinnen und Forscher im Land arbeiten daran, Krebs besser zu verstehen und neue Therapien zu entwickeln. Wir geben einen Überblick und Beispiele der Krebsforschung in Luxemburg.

Technologie Quantencomputer: Sind unsere Passwörter dann noch sicher?

Noch stecken sie in den Kinderschuhen, aber die Uhr tickt. Wie Forschende, Regierungen und Unternehmen sensible Daten vor dem Angriff durch Quantencomputer schützen wollen.

FNR, SnT
Neue Horizonte „Luxemburg ist die Nummer eins im Bereich der Weltraumressourcen“

Mit der Initiative SpaceResources.lu ist Luxemburg 2016 angetreten, zum Epizentrum einer neuen Weltraumwirtschaft zu werden. Wir haben nach dem Stand heute und den Plänen für die Zukunft nachgefragt.